RC Andries

Ik kon de blos duidelijk voor mij halen, die op dat moment op Andries' wangetjes liggen moest. Verlegen vertelde hij mij, ongeveer een half jaar terug, aan de telefoon dat hij een op afstand bestuurbare helikopter wilde.

Hij wist al precies welke en het zou heus niet zo duur zijn.
Of wij die alsjeblieft direct aan het eind van mijn werkdag zouden kunnen gaan kopen?

Dit betekende het begin van een grote hobby van mijn vriend waar ik eerder nog geen weet van had, maar al die tijd al diep in zijn hart verborgen had gelegen. Vele redenen hadden hem ervan weerhouden om eerder een helikopter of vliegtuig gekocht te hebben: geen geld, geen tijd, en nog de meest verbazingwekkende was dat hij bang was dat ik hem dan niet meer leuk zou vinden. Het zou immers een nerd-hobby zijn.

Een nerd-hobby is het ook wel, als ik kijk naar de vele oudere vrijgezellen mannen die deze hobby delen.
Maar voor mij is mijn vriend niet enkel de enige stijlvolle jongen die van op afstand bestuurbare spullen houdt, maar tevens de beste piloot van allemaal.
Ik was trots toen ik hem hielp de helikopter te betalen, en nog trotser toen ik een paar weken later hem zijn eerste vliegtuig cadeau mocht doen. Jack, zoals we hem gedoopt hebben, heeft echter nog vele verwondingen opgelopen voordat ik nu kan zeggen dat Andries de beginners-fase wel uit is.

Met Jack zijn wij begonnen op een klein grasveldje, een paar blokken achter ons appartement gelegen. Hij vloog er een paar rondjes mee en stortte vervolgens neer, om dan een paar dagen te nemen om Jack te repareren. Hierna begon de cyclus weer opnieuw.

Mijn talentvolle jongen ging echter hard vooruit.
Met mijn nieuwe baan had ik achter zijn rug om een hoop geld bijeen gespaard en op zijn verjaardag was het zo ver: helemaal uit Amerika geïmporteerd kwamen zijn twee droom-vliegtuigen.
De ene hebben wij na twee korte vluchten met het vuil buiten moeten zetten, maar de ander heb zelfs ik in mijn hart gesloten als het eerste vliegtuig waarmee ik mijn vriend zo goed en mooi heb zien vliegen.
Het mooie, groene, ietwat met littekens getekende vliegtuig John.

Tot op heden is John nog steeds heel en in leven. Hoewel het in deze strenge winter ietwat koud voor mij is om met vriendlief mee te gaan, ben ik er toch graag bij en film ik het hele spektakel.

Wanneer Andries niet aan het vliegen is, is hij dikwijls op de vliegtuigclub te vinden -met jawel; oudere mannelijke vrijgezellen- of anders op het grote vliegveld waarop hij als vliegtuig-clublid zijnde met zijn vliegtuigen mag oefenen. Ook brengt hij veel van zijn tijd, naast het in mijn armen liggen, door met het openbaar maken van zijn avonturen en filmpjes met zijn prachtige vliegtuigen.

Hierbij promoot ik met alle liefde Andries' persoonlijke blog: www.rcandries.blogspot.com
En via onderstaande link zijn zijn spectaculaire filmpjes te vinden: http://www.youtube.com/user/RcAndries

Geen opmerkingen:

Een reactie posten