Avifauna



Op een mooie lentedag besloten Andries en ik weer eens halsoverkop een uitstapje te plannen. Ditmaal zou onze trouwe Mazda ons naar Avifauna brengen; een dierenpark dat voornamelijk in het teken staat van allerlei soorten vogels.

Wij vluchtten ons gewone leventje uit en hielden ons die middag schuil in een compleet andere wereld, omringd door soms zelfs griezelige creaturen die ons aanstaarden met grote snavels en bolle ogen.

Veel van deze vogels waren zelfs niet achter hekken gesloten, wat Andries aanzette tot het maken van spectaculaire foto's. Ik was er niet altijd even gelukkig mee om als figurant op een van deze foto's te poseren, maar achteraf moet ik toegeven dat ik blij ben met onze kiekjes.

Van roze flamingo's en bontgekleurde papegaaien, tot ondefinieerbare dieren en zelfs pinguïns kwamen wij tegen. Met onze pas gekochte fotocamera legden wij om de beurt iedere beweging vast, terwijl wij steeds in nieuwe verbazing vielen bij het langs lopen van de heuvels en kooien.










En links op de foto ziet u uiteindelijk de vreemdste, maar tevens ook liefste vogel van allemaal.
Ik kon het niet laten; ik heb deze mee naar huis genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten